ESTATUTS DEL CLUB HANDBOL RIBES
CAPÍTOL PRIMER: DENOMINACIÓ,
OBJECTE I DISPOSICIONS GENERALS
ARTICLE 1
L’entitat CLUB HANDBOL RIBES,
constituïda en data 2 FEBRER DE 2010, com a club esportiu de règim general, és
una associació privada amb personalitat jurídica i capacitat d’obrar i d’actuar
i sense ànim de lucre, formada per persones físiques , els objectius de la qual
són el foment, el desenvolupament i la pràctica continuada de l’activitat
física i esportiva.
Aquesta entitat esportiva es
constitueix per temps indefinit i inicia les seves activitats en el moment de
la seva constitució.
ARTICLE 2
El domicili social s'estableix a
la localitat de SANT PERE DE RIBES, carrer CRISTOFOL MESTRE, núm. S/N, CP 08810
i amb l’adreça de correu electrònic secretaria@hanbolribes.cat.
En cas de modificació del domicili
social s’haurà de comunicar al Registre d'entitats esportives de la Generalitat
de Catalunya a efecte de la seva inscripció.
ARTICLE 3
L’entitat CLUB HANDBOL RIBES té
com a objectiu la pràctica de la modalitat o disciplina esportiva del HANDBOL.
La junta directiva podrà proposar
la incorporació de noves modalitats o disciplines esportives per a la seva
pràctica en el si de l’entitat, la qual cosa haurà de ser aprovada per
l’assemblea general.
En cas d’incorporar la pràctica de
noves modalitats o disciplines esportives s’haurà de comunicar al Registre
d’entitats esportives de la Generalitat de Catalunya a efecte de la seva inscripció.
ARTICLE 4
L'àmbit principal d'actuació
radica CATALUNYA, però les activitats físiques i esportives no queden subjectes
a un àmbit territorial determinat.
ARTICLE 5
L’entitat es regeix per la Llei de
l’esport i per les normes reglamentàries
vigents en matèria esportiva que la despleguin en cada moment, com també
pels presents estatuts i pels reglaments de desplegament aprovats per
vàlidament per l'Assemblea General.
CAPÍTOL SEGON: DE LES SÒCIES I
SOCIS
ARTICLE 6
1. Són socis de ple dret d’aquesta
entitat esportiva les persones físiques majors de 18 anys, que havent
sol·licitat l'admissió a la junta directiva han estat acceptades per aquesta.
2. L’expedient d’ingrés d’un soci
o sòcia consistirà en:
a)
Sol·licitud d’admissió
de la persona interessada mitjançant escrit a la junta directiva, en la que
hauran de fer constar les seves dades personals.
b)
Acord d’admissió o no
de la junta respecte del peticionari en la primera reunió que es realitzi amb
posterioritat a la sol·licitud,
3. Els socis o sòcies de ple dret
podran ser de les classes següents: numeraris i d'honor.
a)
Seran socis o sòcies
numeraris de ple dret totes les persones majors d'edat a les que se’ls ha acceptat la seva sol·licitud i que
satisfacin la quota social establerta.
Per a poder ser jugador o jugadora dels equips del Club, si se és major
d’edat, cal ser soci numerari de ple dret, amb els drets i deures descrits al
capítol segon d’aquests estatuts. Si el jugador o jugadora és menor d’edat
haurà de ser soci de ple dret el seu pare, mare, tutor legal o la persona que
designi, en el ben entès que cal un soci per cada jugador o jugadora.
b)
Seran socis o sòcies
d'honor, aquelles persones a qui l'assemblea general confereixi aquesta
distinció, i tindran un lloc de preferència en els actes oficials de l'entitat.
Per acords de l’assemblea general
es poden incorporar noves classes de soci o sòcia, tot regulant les condicions
que han de complir les persones per adquirir aquesta categoria i els seus drets
i deures. Aquest acord s’haurà de comunicar al registre d’entitats esportives
de la Generalitat de Catalunya a efecte de la seva inscripció.
4. Els socis i sòcies de ple dret
tenen els drets següents:
a)
Participar amb veu i
vot a l’assemblea general.
b)
Ser elector i
elegibles per als càrrecs del òrgans de govern de l’entitat, d’acord amb
aquests estatuts.
c)
Participar i gaudir de
les activitats esportives, recreatives i culturals organitzades per l’entitat.
d)
Impugnar els acords de
l’assemblea general i de la junta directiva i proposar l’acció de responsabilitat
contra els membres d’aquest òrgan de govern.
e)
Les persones
associades tenen el dret d’ésser informades de la marxa de l’associació i, en
particular, el dret de:
i) Ésser informades de la identitat de les altres persones associades, del
nombre d’altes i baixes i de l’estat de comptes, per la qual cosa poden
consultar els llibres de l’associació
ii) Ésser informades per la junta directiva, un cop convocada l’assemblea i
amb l’antelació suficient, dels assumptes que s’hagi previst de tractar-hi, i
rebre’n informació verbal durant la reunió.
iii) Obtenir un exemplar dels estatuts vigents i dels reglaments de règim
intern, si n’hi ha.
5. Són obligacions dels socis i
sòcies de ple dret:
a)
Abonar les quotes
d’entrada, periòdiques, derrames o qualsevol altra que estableixin els òrgans
de govern competents per a la seva classe de soci o sòcia.
b)
Complir els estatuts
de l’entitat, els reglaments interns i els acords dels òrgans de representació
o de govern adoptats vàlidament en l’àmbit de les seves competències.
c)
Contribuir al
compliment de les activitats de l’entitat, tant esportives com de participació
en el òrgans directius, consultius, o de govern, quan escaigui.
d)
Facilitar un domicili
per al lliurament de les comunicacions de l’entitat i notificar els canvis d’aquesta
adreça.
6. La condició de soci o sòcia es
perd:
a)
Per voluntat pròpia
comunicada formalment per escrit a la junta directiva.
b)
Per sanció
disciplinària, fruit d’infracció disciplinària prevista. Acordada per la junta
directiva, amb audiència prèvia a la persona interessada i la corresponent
incoació d’expedient disciplinari.
c)
Pel no pagament de les
quotes establertes pels òrgans de govern competents, amb la instrucció d’un
expedient contradictori que garanteixi el tràmit d’audiència del soci o de la sòcia.
En cas d'incompliment de les
obligacions de soci es podrà acordar, amb caràcter temporal, la suspensió de la
condició de soci, la qual cosa caldrà que sigui notificada al soci amb
especificació dels recursos contra aquesta decisió. La condició de soci serà
recuperada quan quedin restablertes les condicions no complertes.
CAPÍTOL TERCER: ÒRGANS DE GOVERN,
DE REPRESENTACIÓ I D'ADMINISTRACIÓ
ARTICLE 7
Els òrgans de govern, gestió, administració i
representació són:
a)
L'assemblea
general.
b)
La junta
directiva.
ARTICLE 8
1. L'assemblea general és l'òrgan
superior de govern de l’entitat, i els seus acords són vinculants per a tots
els socis i per a la junta directiva.
2. Integren l'assemblea general
tots els socis i sòcies de ple dret que no tinguin suspesa la condició de soci
o sòcia en el moment de la convocatòria.
3. L'assemblea general, té
competència especial en les matèries següents:
a)
Aprovar, si escau, la
gestió de l’òrgan de govern, la liquidació de l’exercici vençut i el pressupost
per a l’exercici econòmic següent.
b)
Elegir i separar,
mitjançant el vot de censura, els membres de l’òrgan de govern i controlar-ne
l’activitat.
c)
Modificar els
estatuts.
d)
Acordar la forma i
l’import de les contribucions al finançament de l’associació o al pagament de
les seves despeses, establint les quotes ordinàries i les quotes
extraordinàries o derrames.
e)
Acordar la
transformació, la fusió, l’escissió o la dissolució de l’associació.
f)
Acordar l’ingrés o la
baixa en federacions o confederacions.
g)
Sol·licitar la
declaració d’utilitat pública.
h)
Aprovar el reglament
de règim intern i les seves modificacions.
i)
Resoldre sobre les
qüestions que no estiguin expressament atribuïdes a cap altra òrgan de
l’associació
4. L'assemblea general pot ser
ordinària o extraordinària.
5. L'assemblea general ordinària
s’ha de reunir, com a mínim un cop a l’any dins dels 6 primers mesos de
l’exercici econòmic per aprovar, si escau, les matèries citades en l’apartat a)
del punt 3 d’aquest article.
6. L'assemblea general s’ha de
reunir amb caràcter extraordinari en els casos següents:
a)
Si la junta ho
considera convenient.
b)
Si ho sol·licita un
10% dels associats. En aquest supòsit l’assembles s’ha de fer en el termini de
trenta dies a comptar de la sol·licitud.
ARTICLE 9
1. L’assemblea és convocada per
acord de la junta directiva, mitjançant una convocatòria que ha de contenir,
com a mínim, l’ordre del dia, el lloc, la data i l’hora de la reunió.
2. La convocatòria s’ha de
comunicar quinze dies naturals abans de la data de la reunió individualment i
mitjançant un escrit adreçat al domicili de cada soci i sòcia de ple dret que
integren l’assemblea.
3. Les reunions de l’assemblea
general les presideix el president o presidenta de l’entitat. Si no hi és, l’ha
de substituir, successivament, el vicepresident o vicepresidenta, per ordre de
grau, o, en el seu defecte, el o la membre de mes edat de la junta. Hi ha
d’actuar com a secretari/ària qui ocupi el mateix càrrec a la junta directiva.
4. El secretari o la secretaria redacta l’acta de cada reunió, que ha de
signar conjuntament amb el president o presidenta, amb un extracte de les
deliberacions, el text dels acords adoptats, el resultat numèric de les
votacions i la llista de les persones assistents.
5. Al començament de cada reunió
de l’assemblea general es llegeix l’acta de la sessió anterior a fi que
s’aprovi o s’esmeni. Cinc dies naturals abans, de tota manera, l’acta i
qualsevol altra documentació ha d’estar a disposició dels socis i sòcies al
local social de l’entitat
ARTICLE 10
1. Les assemblees generals
restaran vàlidament constituïdes en primera convocatòria quan hi concorrin la
meitat dels seus membres, i en segona convocatòria amb independència del nombre
d'assistents. Entre la primera i la segona convocatòria han de transcórrer 30
minuts.
2. El 10% dels socis i sòcies de
ple dret integrants de l’assemblea poden sol·licitar a la junta directiva la
inclusió en l’ordre del dia d’un o mes
assumptes a tractar. En el cas que ja s’hagi convocat l’assemblea, poden fer-ho
dins del primer terç del període comprés entre la recepció de la convocatòria i
la data en que aquest òrgan s’ha de reunir.
3. L’assemblea únicament pot
adoptar acords respecte als punts inclosos en l’ordre del dia, llevat que
s’hagi constituït amb caràcter universal o que els acords es refereixin a la
convocatòria d’una nova assemblea general.
ARTICLE 11
1. Els socis i sòcies de ple dret
integrants de l’assemblea han d’acreditar-se mitjançant un document públic
d’acreditació de la personalitat per poder assistir a la reunió convocada i
correspon un vot a cada membre.
Un soci i sòcia de ple dret pot delegar,
en un altre soci i sòcia de ple dret la seva representació a l’assemblea. La
delegació es formalitzarà mitjançant escrit dirigit al president de l’entitat,
en el que constarà el seu nom i cognoms, DNI, nom i DNI de la persona e qui
delega i haurà d’estar signat. La delegació es lliurarà al Secretari de
l’entitat al començament de l’Assemblea.
La delegació de vot no es possible
per a la elecció de la junta directiva ni pel vot de censura, article 11.3 del
Decret 58/210 “L’assemblea general ha
d’escollir la junta directiva i tots els seus càrrecs s’han de proveir per
mitjà de sufragi lliure, presencial, directe, igual i secret, entre tots els
seus membres”.
2. Els acords s'han de prendre per
majoria dels presents en el moment de la votació (es a dir la meitat mes dels 1
socis i sòcies presents), excepte en aquelles matèries en què s'hagi previst
una majoria qualificada (es a dir pels 2/3 dels socis i sòcies presents.
ARTICLE 12
1. La junta directiva és l’òrgan
de govern, gestió, administració i representació de l’entitat que té la funció
de promoure, dirigir i executar les activitats esportives i les altres
previstes estatutàriament, com també, gestionar el funcionament de l’entitat
segons els acords de l’assemblea general.
2. La junta directiva està formada
per un nombre mínim de 3 membres.
3. Els càrrecs de la junta
directiva són el de president o presidenta, el de secretari a secretària i el
de tresorer o tresorera. A més dels càrrecs abans citats a la junta hi poden
haver un, una o mes vicepresident o vicepresidenta i els vocals que calguin.
Cadascuna de les persones membres de la junta directiva ha d’ocupar un únic
càrrec d’aquest òrgan de govern.
4. L’adscripció dels càrrecs de
junta s’han de fer entre els socis i sòcies que la integrin, segons decisió del
president/a.
5. Els i les membres de la junta
directiva tenen un mandat de 6 anys. Tots els càrrecs directius són reelegibles
sense limitació temporal i les renovacions són totals.
6. A cada persona membre de la
junta directiva li és d’aplicació l’estatut del directiu previst a la normativa
esportiva d’aplicació vigent, per tant exerciran el càrrec de manera gratuïta,
encara que el club es podrà fer càrrec de despeses derivades de tasques
relacionades amb la gestió del club, com poden ser de representació, dietes,
desplaçaments o que tinguin una implicació directa amb gestions d’organització.
ARTICLE 13
1. El president o presidenta té la
representació legal de l’entitat i en presideix els òrgans de l’entitat.
2. El vicepresident o
vicepresidenta o els vicepresidents o vicepresidentes substituiran al president
o presidenta, per ordre de grau, en cas d’absència, vacant o malaltia.
3. El secretari o secretària ha d’encarregar-se de l’arxiu de la
documentació, de redactar els documents que afectin la marxa administrativa de
l’entitat i portar el llibre de registre de socis i sòcies i el llibre d’actes.
4. El tresorer o tresorera és la persona dipositària de l’entitat, li
correspon signar els rebuts, autoritzar els pagaments i portar els llibres de
comptabilitat, sens perjudici de la competències que puguin correspondre al
president o presidenta i al secretari o secretària de l’entitat.
ARTICLE 14
1. La junta directiva ha de ser
convocada pel president o presidenta, amb una antelació mínima de 2 dies al
previst per la reunió i, com a mínim, s’ha de realitzar una reunió per
trimestre. Restarà vàlidament constituïda quan hi siguin presents la meitat del
membres que la componen.
2. Els acord de la junta directiva
s’han d’adoptar per majoria simple de les persones membres presents, En cas
d’empat el vot de qui presideix és diriment.
3. Correspon al secretari o
secretària estendre acta de les reunions de la junta directiva.
4. És competència de la junta
directiva, de manera especial:
a)
L’admissió, suspensió
pèrdua de la qualitat de soci o sòcia.
b)
La convocatòria de les
assemblees.
c)
La presentació a
l’assemblea general de l’informe o la memòria sobre les activitats de l’entitat,
de la liquidació de l’exercici econòmic amb el balanç i el compte de resultats,
i el pressupost i la programació per a l’exercici següent.
ARTICLE 15
Les persones que han de compondre
la junta directiva han de ser elegides en reunió d’assemblea general, per
majoria de vots mitjançant sufragi lliure, presencial, directe, igual i secret.
Són electores i elegibles les
persones que son sòcies de ple dret, d’acord amb el que preveu l’article 8.2.
ARTICLE 16
1. La convocatòria d’eleccions
correspon a la junta directiva. Aquesta convocatòria es durà a terme per acord
de la junta directiva, tot tenint present que en aquest s’ha d’incloure el
següent:
a)
Determinar el dia en
que es realitzarà l’acte públic per a la designació per sorteig dels membres de
la junta electoral.
b)
Fixar el termini
d’exposició pública per a les persones associades del cens electoral, una
vegada constituït el cens electoral, per tal que es puguin formular les
reclamacions als efectes d’esmena dins del termini establert.
c)
Aprovar el calendari
electoral fixant el dia de la celebració de l’assemblea general, en el
transcurs de la qual, es procedirà a l’acte de les votacions per a l’elecció de
la junta directiva.
2. Per a poder participar en les
votacions, els socis s’hauran d’acreditar mitjançant el document d’identitat,
el de conduir o el passaport.
ARTICLE 17
1. La junta electoral es l’òrgan a
qui correspon l’exercici de la potestat jurisdiccional esportiva en l’àmbit
electoral i estarà formada per 3 membres, un dels quals serà el president o
presidenta i un altre secretari o secretària.
2. Ha de resoldre les qüestions
que puguin sorgiren el procés electoral de l’entitat dins els 2 dies hàbils
següents a la presentació de la reclamació per part dels socis i sòcies de ple
dret que l’hagin plantejat.
3. Les seves resolucions es poden
recórrer, en el termini de 3 dies hàbils següents al de la notificació objecte
de recurs o al d’aquell en què la reclamació s’entengui desestimada tàcitament
perquè no s’ha dictat cap resolució expressa en el termini abans citat, davant
de:
a)
El comitè d’apel·lació
de la federació esportiva catalana corresponent a l’esport principal de
l’entitat si practica esport federat i està afiliada.
b)
El tribunal Català de
l’Esport si l’entitat no practica esport federat i no està afiliada a cap
federació esportiva catalana.
4. La convocatòria d'eleccions per
finalització natural del mandat ha de fer-se dins els darrers 6 mesos de
vigència i sempre amb l'antelació necessària perquè l'elecció es faci abans que
es clogui el mandat.
5. La junta directiva ha de fer
pública la convocatòria d'eleccions mitjançant l'anunci en un diari d'àmplia
difusió a la localitat del domicili de l'entitat, o per tramesa directa als
socis, i, en tot cas, s'ha de fer pública al tauler d'anuncis de l'entitat.
Igualment, s'ha de comunicar a la federació catalana de l'activitat esportiva
principal de l'entitat.
6. Dins els dos dies següents a la
seva designació, els components de la junta electoral han de prendre possessió
del càrrec i constituir-la formalment, i elegir-ne el president. Ha d'actuar
com a secretari de la junta electoral, amb veu per sense vot el que ho sigui del club.
7. Les candidatures han d'incloure
el nom dels socis candidats, encapçalades pel candidat a president.
8. Si es presenta o fos vàlida només una única candidatura, la junta
electoral procedirà directament a la proclamació dels seus components com a
elegits per a la junta directiva
9. Si no es presenta cap
candidatura o no és vàlida cap de les presentades, la junta electoral ho ha de
comunicar a la junta directiva o la comissió gestora, òrgan que ha de convocar noves eleccions en
un termini màxim de tres mesos.
10. L'acta de proclamació de la
candidatura guanyadora l'ha de comunicar la junta electoral mitjançant certificació,
dins els 3 dies següents, a la junta directiva, al Registre d'entitats
esportives i a les federacions esportives catalanes a què estigui afiliada
l'entitat.
11. Els candidats elegits han de
prendre possessió dins els 5 dies següents a la seva elecció, sense que aquesta
circumstància modifiqui l'acabament del mandat natural previst en aquests
estatuts ni el començament del nou mandat.
ARTICLE 18
El cessament de les persones que
componen la junta directiva es produeix, si és el cas, per les causes següents:
a)
Acabament del mandat
natural per al qual es van elegir.
b)
Pèrdua de la condició
de soci o sòcia de ple dret de l’entitat.
c)
Mort, declaració
d’absència o incapacitat que impedeixi l’exercici del càrrec.
d)
Decisió disciplinària
que inhabiliti la persona per ocupar algun càrrec dels òrgans de govern o
representació de l’entitat.
e)
Aprovació d’un vot de
censura.
f)
Per dimissió de
l’interessat o interessada formalitzada per escrit
ARTICLE 19
La suspensió del mandat de les
persones que componen la junta directiva es produeix per les causes següents:
a)
Sol·licitud de
l’interessat o interessada quan hi concorrin circumstàncies que ho justifiquin
i ho aprovi la junta.
b)
Suspensió de la
condició de soci o sòcia,
c)
Temps que duri la
instrucció d’un expedient disciplinari a una persona que en sigui component, si
així ho acorda la junta directiva.
d)
Inhabilitació
temporal, acordada per decisió disciplinària.
ARTICLE 20
1. En cas de vacant per cessament,
llevat per acabament natural del mandat, o per suspensió del president o presidenta,
l’ha de substituir, successivament el vicepresident o vicepresidenta o els
vicepresidents o vicepresidentes, per ordre de grau, o la persona de més edat
de les que componen la junta.
2. Les vacants per cessament,
llevat per acabament natural del mandat, o per suspensió de les persones que
componen la junta directiva s’han de cobrir en la primera reunió de l’assemblea
general que tingui lloc a l’entitat. Mentrestant, per acord de la junta
directiva es pot ocupar provisionalment el càrrec vacant per un soci o sòcia de
ple dret de l’entitat.
3. No obstant, si la dimissió,
renúncia o el cessament dels components de la junta directiva es produeix en
forma simultània i generalitzada, cal constituir una comissió gestora quan es
doni un dels supòsits següents:
a)
Sempre que les vacants
afectin a més del 50% dels components de l'òrgan directiu, incloent-hi la del
president.
b)
Quan les vacants
afectin a més del 75% del membres directius, però no al president.
c)
C. En qualsevol cas,
sempre que la junta directiva resti constituïda per un nombre de membres
inferior a tres persones.
La comissió gestora té com a finalitat principal convocar eleccions per
proveir els càrrecs de la junta directiva, la qual cosa ha de ser en el termini
màxim de 3 mesos des que s'hagi pres possessió dels càrrecs. S'exceptua
d'aquesta regulació els supòsits en els que la dimissió es produeix per la
decisió dels cessants de presentar-se com a candidats en un procés electoral
convocat. En aquest cas, si resten a la junta directiva 1/3 dels seus
components, la junta es manté amb aquests membres sense que calgui proveir les
vacants ni nomenar la comissió gestora; en cas contrari, els membres no
dimitits més els titulars de la junta electoral es constituiran en junta
provisional fins a la finalització de les eleccions.
ARTICLE 21
1. Per sol·licitar un vot de
censura contra el president o presidenta de l’entitat, la totalitat de la junta
o qualsevol dels seus membres, ho ha de sol·licitar un mínim d’un 15% dels
membres de ple dret de l’assemblea general.
2. La
sol·licitud ha de presentar-se, degudament formalitzada pels socis i sòcies de
ple dret de manera que permeti la seva identificació, davant la junta
directiva. Aquest òrgan, a través del secretari o secretària, ha de lliurar als
sol·licitants acusament de rebuda de la petició.
3. Un cop comprovada I’ adequació de la sol·licitud
per part de la junta directiva, si aquesta és correcta, aquest òrgan convocarà
una assemblea general, d'acord amb el previst en aquests estatuts, a l'únic
efecte de debatre i votar el vot de censura presentat.
4. Per tal que l'assemblea general convocada a
l'únic efecte de debatre i votar el vot de censura sigui considerada vàlidament
constituïda hi haurà d'haver una assistència mínima d'1/3 dels socis i sòcies
de ple dret.
5. El vot de censura només el pot
acordar la majoria dels 2/3 dels socis i sòcies assistents a I ‘assemblea.
6. Un cop acordat el vot de censura, el president o
presidenta, la totalitat de la junta directiva o les persones membres a qui
afecti cessaran automàticament.
CAPÍTOL QUART. RÈGIM ECONÒMIC I DOCUMENTAL
ARTICLE 22
1 L'entitat es sotmet al règim de pressupost i patrimoni propi, d'acord amb
els principis de les entitats no lucratives.
El patrimoni fundacional de l'entitat resta integrat per les aportacions
inicials dels socis fundadors, i és de 700 euros.
2. Els recursos econòmics de I ‘entitat es
nodreixen de:
a) Les quotes que fixa I ‘assemblea general per als
seus socis i sòcies.
b) Les subvencions oficials o particulars.
c) Les donacions, les herències o els llegats.
d) Les rendes del patrimoni mateix o bé d'altres
ingressos que es puguin obtenir.
e) La venda de material esportiu i merchandising,
relacionat amb l’activitat esportiva del club.
f) L’organització d’actes socials, rifes i similars.
3. L'exercici econòmic va des de l’1 de juliol al
30 de juny.
4. En els comptes corrents o llibretes d'estalvis
obertes en establiments de crèdit o d'estalvi, hi ha de figurar les signatures
del president/a, el tresorer/a i el secretari/ària.
5. Per poder disposar dels fons cal dues firmes,
una de les quals ha de ser la del tresorer/a o bé la del president/a.
ARTICLE 23
1. integren el règim documental i comptable:
a) El llibre d'actes.
b) El llibre de registre de socis i sòcies.
c) Els llibres de comptabilitat:
i) Llibre diari
ii) Llibre d'inventaris
iii) Llibre de comptes anuals
2. Quan l’entitat no estigui obligada a presentar
la declaració de l'impost de societats, es podrà prescindir dels llibres de
comptabilitat citats en el punt anterior, però s’haurà de portar un llibre de
caixa en què es detallin els ingressos i les despeses.
3. El llibre d'actes i els llibres de
comptabilitat, o en el seu defecte, el llibre de caixa, han d'estar degudament
enquadernats i foliats i abans d'utilitzar-los hauran d'estar legalitzats pel
Registre d'entitats esportives, mitjançant diligència.
4. Quan l’entitat redacti les actes o porti els
llibres de manera informatitzada haurà de presentar-los per a la seva
legalització mitjançant diligència dins els 4 mesos següents a la finalització
del seu exercici econòmic.
CAPÍTOL CINQUÈ: RÈGIM DISCIPLINARI
ARTICLE 24
El règim disciplinari de l’entitat s'estén a
conèixer i decidir respecte de la jurisdicció esportiva i de les normes de
conducta associativa.
La jurisdicció esportiva s'exerceix en tres àmbits:
el disciplinari esportiu, el disciplinari competitiu, i l'electoral.
El règim disciplinari confereix als òrgans
competents la possibilitat de conèixer, enjudiciar i, si escau, sancionar a
tots els socis i sòcies de l'entitat, com també, als esportistes i al personal
tècnic.
ARTICLE 25
L'exercici de la potestat disciplinària correspon:
a) Als jutges i jutgesses o els/les àrbitres, pel que
fa a la jurisdicció esportiva en l’àmbit disciplinari i competitiu, durant el
desenvolupament d'un joc, partit o competició de caire intern associatiu.
b) A la junta directiva, pel que fa
a la jurisdicció esportiva en l’àmbit disciplinari i competitiu, com també
respecte de les normes de conducta associativa.
ARTICLE 26
1. Contra els acords disciplinaris adoptats per la
junta directiva, es pot interposar recurs davant:
a) El comitè d’apel·lació de la federació esportiva
catalana corresponent a l'esport principal de l’entitat, si l’entitat practica
esport federat i està afiliada, quan es tracti de sancions per infraccions
contra la conducta esportiva, en el termini màxim de 10 dies hàbils següents a
la notificació de l’acte impugnat.
b) El Tribunal Català de l'Esport, si l’entitat no
practica esport federat i no està afiliada, quan es tracti de sancions per
infraccions contra la conducta esportiva, en el termini màxim de 10 dies hàbils
següents a la notificació de l’acte impugnat.
c) L'autoritat judicial, quan es tracti de sanció
imposada per infracció de les normes de conducta associativa, en el termini de
40 dies següents a la notificació de l’acte impugnat.
2. Per mitjà de reglament de règim interior,
proposat per la junta directiva i aprovat per l’assemblea general, s'estableix
un règim tipificat de sancions, així com els procediments disciplinaris
d'aplicació i de recursos, de conformitat amb la legalitat vigent.
Subsidiàriament és d’aplicació el règim disciplinari previst en el Text únic de
la Llei de l'esport, aprovat pel Decret legislatiu 1/2000, de 31 de juliol.
CAPÍTOL SISÈ: MODIFICACIONS ESTRUCTURALS I
LIQUIDACIÓ
ARTICLE 27
1. Per a adoptar els acords de modificació
estatutària, transformació, fusió, escissió i dissolució de l'entitat és
necessari que en l'assemblea general convocada a l’efecte corresponent hi
siguin presents, almenys, la meitat dels socis i sòcies de ple dret. Si es
produeix aquest quòrum d’assistència, l'acord es pot prendre per majoria simple
dels assistents.
Si no es dóna el quòrum d’assistència previst en el
punt anterior, en primera convocatòria, en segona convocatòria es requereix,
per adoptar l'acord, la majoria dels 2/3 dels assistents.
2. Una vegada pres qualsevol dels acords de
modificació estructural o pres l’acord de dissolució, s'han de comunicar al
Registre d'entitats esportives de la Generalitat de Catalunya a l'efecte de la
seva inscripció, si escau.
ARTICLE 28
Dissolta l’entitat, el romanent del seu patrimoni
social, si n'hi ha, revertirà a la col·lectivitat, i a tal efecte s’haurà de
comunicar aquesta dissolució a la Secretaria General de I’ Esport, perquè
acordi la destinació dels béns per al foment i desenvolupament de les
activitats fisicoesportives.